Vážený zákazník, práve prebieha prednostný predaj pre držiteľov prístupového hesla. Nákup bez hesla bude umožnený od %ValidDate%. Po tomto čase budú vstupenky sprístupnené na predaj širokej verejnosti.
práve ste sa zaradil do poradia zákazníkov čakajúcich pred Vami. Ste
v poradí, hneď ako na Vás príde rad, budete automaticky presmerovaný do hľadiska. Po opustení stránky alebo obnovení stránky Vás systém zaradí na koniec poradia čakajúcich zákazníkov.
Ďakujeme! Váš Ticketportal.
Nastavenie strážneho psa
Strážny pes je služba, ktorá Vám postráži uvoľnené miesta a vytvorí Vám rezerváciu na základe Vašej požiadavky i vo vašej neprítomnosti a zašle Vám mail s rezerváciou a s pokynom ako dokončiť nákup.
Orientačný plán hľadiska
Mapa hlediště je pouze orientační. Na této mapce si nelze vybrat místo. Podívejte se, kde byste chtěli sedět a pokračujte níže.
23 Musica Bratislavensis - Hudba zo 17. storočia pre Katedrálu sv.Martina
Miesto:
Vstupenky
Popis podujatia
23 Musica Bratislavensis
22. október 2023
Albrechtov dom, Kapitulská 1 o 18:00
Bratislava I
Hudba zo 17. storočia pre Katedrálu sv. Martina
MUSICA AETERNA
Umelecký vedúci Peter Zajíček
Obsadenie:
Peter Zajíček a Michal Klas, husle
Ján Gréner, viola
Michaela Čibová, violončelo
Peter Guľas, spinet
program
Antonio Bertali:
Sonata á 3 a mol
Sonata á 3 d mol
Sonata á 3 a mol
*
Giovanni Valentini:
Sonata á 3 G dur
*
Johann Heinrich Schmelzer:
Sonata I, á 4 D dur
Sonata II, á 4 F dur
Duodena selectarum sonatarum
Sonata V
Sonata VI
*
Heinrich Ignaz Franz Biber:
Fidicinium Sacro-Profanum
Sonata IX
Sonata XI
Sonata XII
Podujatie finančne podporili Nadácia mesta Bratislavy, Nadácia SPP a Bratislava Staré Mesto.
Vstupenky na www.ticketportal.sk, alebo hodinu pred koncertom na mieste vystúpenia – pokiaľ nebude vypredané.
Kostol sv. Martina je nielen najstaršou cirkevnou, ale aj najstaršou hudobnou inštitúciou Bratislavy. Jeho významné postavenie v oboch smeroch sa už v stredoveku umocnilo koncentráciou funkcií tohto sakrálneho miesta ako chrámu kolegiálnej kapituly a prepozitúry. Obraz o repertoári viachlasnej umeleckej hudby z obdobia od konca 16. až do začiatku 19. storočia si možno vytvárať len na základe sekundárnych hudobných prameňov, akými sú najmä inventárne zoznamy hudobnín dnes už neexistujúcich notových zbierok. Zachovali sa dva takéto pramene, z roku 1616 a 1700. Vďaka nim vieme, ako sa menili záujmy hudobníkov kostola v závislosti od vývoja hudobných štýlov. Možno z nich usúdiť, že kým pred rokom 1616 dominovala na chóre renesančná polyfónia a polychória najmä zaalpských, ale aj talianskych skladateľov, pred rokom 1700 sa už pestovala hudba v koncertantnom štýle vrcholného baroka, ktorú reprezentovali aj komornejšie diela. Zastúpením diel skladateľov Cisárskej dvorskej kapely ako Antonio Bertali, Johann Heinrich Schmelzer či Giovanni Valentini, sa v tomto repertoári oveľa výraznejšie prejavujú hudobné vplyvy Viedne. Škoda, že z veľkého množstva zapísaných vokálnych skladieb, aj inštrumentálnych chrámových sonát, sú mnohé uvedené bez autora, ale napriek tomu sa niektoré diela dajú stotožniť s odpismi skladieb zachovaných v hudobnej zbierke olomouckého biskupa Karla Liechtensteina- -Kastelkorna v Kromeríži.Ide predovšetkým o diela Heinricha Ignaza Franza Bibera.
Zmena programu a účinkujúcich vyhradená !
Ticketportal je garancia pravosti vstupeniek
Na stránkach spoločnosti Ticketportal si kupujete vždy originálne vstupenky na dané podujatie.
Spoločnosť Ticketportal nezaručuje pravosť vstupeniek zakúpených na sekundárnych portáloch predaja (napr. Viagogo), nemá s nimi nič spoločné a ani tento spôsob predaja nepodporuje.